#UniqueWorld2Work: De nieuwe rekruteringscampagne van Club Med moet internationaal talent aantrekken

Club Med, de wereldleider in all-in vakanties presenteert zijn nieuwste campagne om tweetalige professionals aan te trekken. Deze nieuwe aanwervingsstrategie draait rond één centrale vraag: wat brengt een Franse souschef, een Duitse onthaalmedewerker, een Belgische Baby Club-animator, een Italiaanse servicemanager en een Britse barman samen? Het antwoord is eenvoudig: ze werken allen op een unieke en schitterende locatie en delen daarbij onvergetelijke levenservaringen. Neem samen met ons een duik in de nieuwe werkgeversstrategie van Club Med.

Een internationale campagne voor een internationaal merk

Met 67 Clubdorpen over de hele wereld en G.O®'s* van 110 verschillende nationaliteiten, is Club Med uitgegroeid tot een wereldmerk. Door de toename van klanten uit alle uithoeken van de wereld, richt Club Med zich tot internationale professionals in de horeca- en vrijetijdssector (van starters tot managers), voor wie het jaarlijks gemiddeld 4000 tot 5000 vacatures heeft. Deze tweetalige professionals oefenen vervolgens hun job uit in een van de 45 Clubdorpen in de regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Naast een diploma en uitgebreide beroepservaring is Club Med op zoek naar enthousiaste, vriendelijke, toegewijde en gepassioneerde mensen om het G.O®-team te versterken. Dat is ook wat Club Med de "Club Med Spirit" noemt. Om helemaal te begrijpen wat dit betekent, ontwikkelde het HR-team eind 2015 een filmpje.

Hoewel de nieuwe rekruteringscampagne vooral in het Engels is, blijft Club Med de Franse taal gebruiken. Met 20 websites in 10 talen zal de jobwebsite van Club Med (www.clubmedjobs.com), de belangrijkste toegang tot de wereld van Club Med, blijven evolueren om wereldwijd nieuwe potentiële medewerkers te bereiken. Sollicitanten zoeken ook actief informatie op de Facebook- en Twitter-pagina's van Club Med, waar ze de cultuur en waarden van de Groep leren kennen, informatie verzamelen over functies die hen interesseren en communiceren met Club Med medewerkers.

Een nieuwe ‘tone of voice’

Club Med vist samen met luxehotels en -resorts in dezelfde talentenvijver. Om zich te onderscheiden, heeft het bedrijf er dan ook voor gekozen om op een directe en aantrekkelijke manier in contact te treden met de professionals die het wil aantrekken.

Dankzij de sociale-mediastrategie die 3 jaar geleden werd gelanceerd, bestaat de online community op de sociale platforms van Club Med intussen uit meer dan 30.000 fans. 50% van die community is tussen 25 en 34 jaar oud en de gemiddelde G.O® is 31 jaar. Om beter in te spelen op de wensen van zijn sollicitanten en medewerkers, heeft Club Med gekozen voor een aantrekkelijkere, lichtere en jongere toon om zijn boodschap over te brengen.

Club Med verandert zo zijn strategische koers door gebruik te maken van directere bewoordingen en grappige, luchtige content op social media (Facebook, Twitter, Youtube), op zijn HR-websites en ook in de functiebeschrijvingen.

De tools die #UniqueWorld2Work tot leven brengen

Elk jaar in september lanceert Club Med zijn rekruteringscampagne voor het winterseizoen en werft het meer dan duizend professionals aan voor meer dan 30 ski-resorts. Deze rekruteringscampagne voor de winter 2016-2017 gaat van start met een leuk filmpje waarin de Club Med Spirit en de vriendelijkheid en toewijding van de G.O®'s in de verf worden gezet.

Het hele jaar door zal Club Med ook opvallende en herkenbare creatieve visuals onthullen, met kernboodschappen die de nadruk leggen op de echte #UniqueWorld2Work die Club Med is. Eind 2016 zal Club Med nog meer opmerkelijke, meeslepende en leuke filmpjes lanceren om #UniqueWorld2Work onder de aandacht te houden. Deze nieuwe manier van interactie valt samen met de lancering van de rekruteringscampagne voor het zomerseizoen en geeft sollicitanten een voorproefje van hoe het is om voor Club Med te werken.

*Wat is een G.O®?

60 jaar geleden vond Club Med de functie van G.O® (Gentil Organisateur, vriendelijke organisator) uit. De G.O® is de ambassadeur van de Club Med Spirit en draagt de waarden van de onderneming uit. Dankzij zijn professionalisme, know-how en persoonlijkheid staat de G.O® dicht bij de klanten en draagt hij bij tot hun tevredenheid.

Karin Struys Press Contact at UPR Corporate,UPR Corporate
Over Club Med

Club Med werd in 1950 opgericht door Gérard Blitz en is de uitvinder van het all-inclusive vakantieclubconcept en kinderomkadering, met de oprichting van de Mini Club in 1967. Met zijn pioniersgeest is Club Med een échte ontdekker van uitzonderlijke reisbestemmingen en locaties. Club Med is vandaag wereldleider in luxe all-inclusive vakanties, met verfijnde Franse toets, op maat van actieve koppels en gezinnen. De groep baat zo’n 70 resorts uit, waarvan 4/5 met 4 of 5Ψ. De groep is aanwezig in 26 landen verspreid over vijf continenten en stelt 23.000 GO's (Gentils Organisateurs) en GE's (Gentils Employés) van 110 verschillende nationaliteiten tewerk.