Club Méditerranée groeit fors door succes herpositioneringsstrategie: opening van nieuwe Clubdorpen in Italië

Donderdag 2 juni 2016 — De herpositioneringsstrategie van Club Med met focus op het hogere segment werpt zijn vruchten af. Op vijf jaar tijd verdubbelde Club Med in Italië het aantal klanten in de high-end Clubdorpen. Om deze expansie te versnellen investeert Club Med in twee Clubdorpen in de bergen van Piemonte en in één Clubdorp aan de Zuid-Italiaanse kust. Hiermee versterkt Club Med zijn aanwezigheid in Italië aanzienlijk met een totaal van 6 high-end Clubdorpen.

Door het succes van de Europese vakantiebestemmingen zitten de Italiaanse bestemmingen van Club Med meer dan ooit in de lift. De voorbije twee jaar kende de groep een forse groei in de Italiaanse markt met tot op heden in 2016 een double digit groei. In amper 5 jaar tijd noteerde Club Med bijna een verdubbeling van het aantal klanten in de Clubdorpen met 4 of meer drietanden van 36% naar 63%. Dit terwijl de toeristische sector tussen 2008 en 2016 wel 40% reizigers verloor.

Onze strategische herpositionering naar het hogere segment werpt duidelijk haar vruchten af. We noteren voor verleden en dit jaar een double digit groei in Italië, dat één van onze belangrijkste groeimarkten is. Door te investeren in  een gediversifieerd aanbod, een versnelde digitalisering van de dienstverlening (online verkoop, apps, sociale media) en de opening van steeds meer eigen Club Med agentschappen of franchises slagen we er in om nog beter in te spelen op de verwachtingen en noden van de klanten”, aldus Hadi Kamouh, CEO Club Med Benelux.

Versnelde expansie in Italië

Italië is voor Club Med historisch een belangrijk land. Voortbouwend op het succes van de vier bestaande Clubdorpen (Pragelato Vialattea en Cervinia in de bergen en Kamarina en Napitia aan de kust), breidt Club Med het Clubdorp Pragelato Vialattea verder uit en viert het in 2018 de heropening van het mythische Clubdorp Cefalu (Sicilië). Dit voormalige huttendorp gelegen aan de Siciliaanse kust wordt volledig omgevormd tot een Clubdorp met 5 drietanden (Ψ) dat het hele jaar open is. Verder bestudeert Club Med de opening van een tweede Clubdorp in San Sicario, in de regio Piemonte.

“Italië is vandaag meer dan ooit een topbestemming en wordt ook steeds populairder omdat mensen meer geneigd zijn om te kiezen voor ‘veilige’ Europese bestemmingen. Met de opening van 2 nieuwe Clubdorpen en de uitbreiding van het Clubdorp Pragelato Vialattea staat Club Med klaar om de groeiende vraag te beantwoorden”  besluit Hadi Kamouh.

NOOT VOOR DE JOURNALIST: naar aanleiding van de expansieplannen van Club Med geeft Hadi Kamouh, CEO Club Med Benelux, graag meer toelichting bij de strategie van Club Med en de recente marktevoluties. Gelieve voor een afspraak telefonisch contact op te nemen met Karin Struys – tel 0499 03 57 22.

Over de expansie in Italië:

Breder  ski-aanbod in de regio Piemonte: uitbreiding Club Med Pragelato Vialattea en nieuw Clubdorp San Sicario

Al meer dan 60 jaar biedt Club Med skivakanties aan in de meest prestigieuze stations ter wereld. Met 22 Clubdorpen (waaronder 15 in Frankrijk, 2 in Italië, 3 in Zwitserland, 1 in China en 1 in Japan) is de groep wereldleider in high-end, all-inclusive skivakanties.

Met de vernieuwing en uitbreiding van Pragelato Vialattea, wil Club Med nieuwe klanten aantrekken die op zoek zijn naar een hoogwaardig aanbod. De opening is gepland voor de winter van 2018 en het plan voorziet een uitbreiding met 105 nieuwe kamers (210 bedden) en gemeenschappelijke ruimtes in dit familiedorp met 4 drietanden. Verder bestudeert Club Med de opening van een tweede Clubdorp in de regio Piemonte, meer bepaald in San Sicario, op de locatie van de voormalige bobsleebaan van de Olympische Winterspelen van 2006. Met een unieke ligging in het skigebied Via Lattea (het op een na grootste skigebied in Europa) en op 1 uur en 10 minuten van de luchthaven van Turijn, zal dit Clubdorp een capaciteit hebben van minstens 1000 bedden. En aangezien dit een locatie is met veel zon, zal het Clubdorp het hele jaar door open zijn.

Ontwikkeling aan de Italiaanse kust: heropening van mythisch Clubdorp in Cefalu, Europa’s 1e Clubdorp met 5 drietanden

Club Med versterkt ook zijn aanwezigheid aan de Italiaanse kust, met de geplande heropening van het Clubdorp Cefalu (Sicilië), dicht bij Palermo. Club Med investeert 75 miljoen euro om van Cefalu het eerste Clubdorp met 5 drietanden in Europa te maken. Met een capaciteit van 300 bedden zal het Clubdorp het hele jaar open zijn en diensten van topkwaliteit aanbieden. Club Med richt zich met dit nieuwe Clubdorp tot een internationaal cliënteel op zoek naar buitengewoon mooie bestemmingen. De opening van dit derde Clubdorp aan de Italiaanse kust is gepland voor 2018.

karin struys Press Contact at UPR Corporate,UPR Corporate