Club Med rekruteert meer dan 1000 medewerkers voor het lente- zomer seizoen

Innovatieve digitale rekruteringscampagne nodig om millennials te bereiken

Vrijdag 10 maart 2017 — Met 1000 vacatures voor millennials zet Club Med zich schrap voor het komende lente- en zomerseizoen. Om de sterke groei van de Clubdorpen en vakanties te ondersteunen met G.O’s en G.E’s lanceert Club Med een opvallende digitale rekruteringscampagne rond het concept #UniqueWorld2Work met een gloednieuw online platform waarin ervaring en beleving centraal staat. De focus van de rekruteringscampagne ligt op België, dat na Frankrijk de belangrijkste markt is voor Club Med. Om het snelgroeiend aantal Vlaamse klanten in de Clubdorpen te kunnen ontvangen in hun eigen taal, wordt extra aandacht besteed aan de rekrutering van Nederlandstalige G.O’s en G.E’s.

Club Med groeide het voorbije decennium met meer dan 10 punten en zag haar consumenten internationaliseren. Meer dan 2 op 3 Club Med klanten komen vandaag uit andere landen dan Frankrijk. Om klanten van overal ter wereld beter te bedienen, rekruteert Club Med meer dan 1000 nieuwe medewerkers in Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

Ook in België ziet Club Med het aantal klanten versneld groeien. Naast de marktleidende positie in Franstalig België wint Club Med ook in Vlaanderen aan marktaandeel. Daarom rekruteert de marktleider in all-in vakanties in ons land Nederlandstalige G.O’s en G.E*’s voor de bar, het onthaal, kinderopvang en sportactiviteiten.

Millennials gezocht
Opvallend aan de nieuwste rekruteringsaanpak van Club Med is focus op het digitale en de beleving. Millennials zijn veel minder bereikbaar via de klassieke communicatiekanalen en laten zich vandaag vooral informeren door peers via social media en websites. Daarom lanceert Club Med een online platform waarin ervaring en beleving centraal staan. G.O’s en G.E’s getuigen er over hun dagelijkse professionele leven vanuit de mooiste plaatsen ter wereld.

Wij zetten voortaan G.O’s en G.E’s in als ambassadeurs en woordvoerders in onze rekrutering. Zo tonen we de diversiteit van Club Med waar meer dan 100 verschillende nationaliteiten tewerkgesteld worden. We spreken onze toekomstige medewerkers ook aan in hun eigen taal in de verschillende getuigenissen van G.O’s in het Engels, Portugees, Italiaans enz. Zo ontdekken millennials de meer dan 120 beroepen in de Clubdorpen in de digitale virale wereld die ze gewoon zijn,” aldus woordvoerder Club Med.

Weblink platform: https://www.uniqueworld2work.com/
Meer informatie over jobs bij Club Med:

Noot voor de journalist: Magali Aimé, directeur rekrutering bij Club Med voor de regio Europa en Afrika geeft graag telefonisch toelichting bij de nieuwe online rekruteringsaanpak en de internationalisering van de G.O.’s. U kan hiervoor mailen naar karin@upr-corporate.be of bellen naar 0499 03 57 22.