Club Med nestelt zich in coworking space Silversquare Louiza

De komst van Club Med naar Silversquare bevestigt een nieuwe trend. Coworking is niet langer alleen de werkplek voor kleinere ondernemingen van 4 tot 6 medewerkers. Ook grotere bedrijven vinden de weg naar de nieuwe dynamiek van coworking met een community, netwerken, innovatie en een gezonde, innoverende concurrentie.

Het realiseren van sociale contacten is deel van het DNA van zowel Silversquare als Club Med. Silversquare legt zich immers toe op contacten en samenwerking tussen haar leden, terwijl Club Med als wereldleider in het segment van all-in luxe- vakanties, investeert in een hechte vertrouwensrelatie met haar klanten.

Het maatschappelijk belang van coworking

De razendsnelle ontwikkeling en democratisering van nieuwe informatie- en communicatietechnologieën gaven de voorbije jaren de ontwikkeling van coworking werkplekken de wind in de zeilen. Op dit terrein is Silversquare sinds 2008 pionier in ons land.

Coworking vestigingen bieden een soepele oplossingen voor de behoeften van bedrijven (soepele lidmaatschap contracten, diverse diensten, flexibiliteit qua ingenomen oppervlakte, enz.) en maken deel uit van het antwoord op het mobiliteitsvraagstuk. Ook de sociale dimensie draagt in belangrijke mate bij tot het succes van coworking : een stimulerende dynamiek, netwerken en verschillende soorten synergiën.

Vandaag wijzen alle marktindicatoren en trends in de buurlanden leiden in dezelfde richting: de coworking sector staat aan het begin van een belangrijke ontwikkeling, gelinkt aan de geleidelijke veranderingen in onze manier van leven en werken. Hierdoor biedt het concept ontegensprekelijk voordelen voor grotere bedrijven. Het vestigen van hun teams in coworking werkplekken stimuleert hun interne dynamiek en zet aan tot innovatie. Deze bedrijven zijn zich bewust van de meerwaarde van coworking voor hun teams en willen hen met deze nieuwe vorm van werken en samenleven meer bieden dan enkel vierkante meters kantoorruimte

CLUBMED in het hart van SILVERSQUARE

Sinds dit jaar huisvest Club Med zijn centrale zetel in de coworking vestiging van Silversquare aan de Louizalaan waar alle medewerkers, ongeacht hun afdeling, in dezelfde ruimte werken. Deze samenwerking tussen Silversquare en Club Med toont aan dat coworking niet langer enkel voorbehouden is voor start-ups.

«Door de activiteiten van onze centrale zetel onder te brengen in Silversquare versterken we de interne samenwerking tussen onze departementen en teams. Maar het coworking aspect zet ons aan om onze horizont te verruimen, ideeën uit te wisselen, nieuwe kennis te verwerven en samen te werken met verschillende bedrijven die ook actief zijn in Silversquare, » aldus Eric Georges, algemeen directeur van Club Med Benelux.

_______________________________________________________________________________________________

OVER SILVERSQUARE, COWORKING PIONIER IN BELGIË

Met de start van haar eerste coworking werkplek in 2008 is Silversquare pionier in deze sector in ons land en Europa. Bijna tien jaar later heeft het Belgisch bedrijf al een hele weg afgelegd. Vandaag beheert het drie centra, goed voor 10.500 m², telt het 800 leden en boekt het een omzet van 5 miljoen €. In 2018 plant Silversquare de opening van twee nieuwe vestigingen in Brussel en Luxemburg.

Sinds haar start speelt Silversquare een voortrekkersrol in de sector van de coworking. De meest recente innovatie van Silversquare is haar toenadering tot vastgoedoperator Befimmo met de oprichting van Silversquare @Befimmo in gebouwen beheerd door Befimmo. De opening van de eerste 4000 m³ Silversquare @Befimmo in het Triomf-gebouw, ingericht door Lionel Jadot, is gepland voor de komende maanden.

Over Club Med

Club Med werd in 1950 opgericht door Gérard Blitz en is de uitvinder van het all-inclusive vakantieclubconcept en kinderomkadering, met de oprichting van de Mini Club in 1967. Met zijn pioniersgeest is Club Med een échte ontdekker van uitzonderlijke reisbestemmingen en locaties. Club Med is vandaag wereldleider in luxe all-inclusive vakanties, met verfijnde Franse toets, op maat van actieve koppels en gezinnen. De groep baat zo’n 70 resorts uit, waarvan 4/5 met 4 of 5Ψ. De groep is aanwezig in 26 landen verspreid over vijf continenten en stelt 23.000 GO's (Gentils Organisateurs) en GE's (Gentils Employés) van 110 verschillende nationaliteiten tewerk.