Club Med investeert in franchising voor extra groei en aanwezigheid in België

Club Med en Jetexpress sluiten franchise overeenkomst en openen kantoor in Knokke

Dinsdag 12 januari 2016 — Club Med, toonaangevende marktspeler op het vlak van all-inclusive clubvakanties, opent een nieuw franchising agentschap in Knokke. De opening kadert in een bredere strategie van Club Med om de succesvolle franchise formule uit Frankrijk naar België te halen. De ligging van het kantoor in de binnenstad van Knokke is gericht op de nabijheid bij de klanten en mikt op het versterken van de zichtbaarheid en bekendheid van het merk. Het kantoor zal beheerd worden door Jetexpress, een gevestigde waarde in de wereld van de reisbureaus.

Het startschot voor het uitrollen van een uitgebreide franchising strategie in België werd in oktober vorig jaar gegeven met de opening van een ‘full branded’ Club Med franchising agentschap in Namen. De strategie wordt verder gezet met de opening van een tweede franchising vestiging in Knokke.

‘Na het succes van de franchising formule in Frankrijk, waar we zo’n 20 franchising agentschappen hebben, identificeerde we verschillende locaties met groot potentieel in België. Dankzij de franchise samenwerking kunnen wij onze aanwezigheid in België aanzienlijk versterken en kan onze nieuwe partner - Jetexpress - steunen op onze merkbekendheid en commerciële ondersteuning. Dankzij de Club Med ‘look & feel’ verwachten we dat Jetexpress nieuw cliënteel zal aantrekken’, aldus Hadi Kamouh, CEO Club Med België.

Jetexpress

Voor de opening van een tweede franchising in België werd gekozen voor een partnership met Jetexpress, een gevestigde waarde in de wereld van de reisbureaus en sinds lang een referentiepartner van Club Med.

‘We zijn al meer dan 30 jaar actief in het aanbieden van luxereizen en zitten via 8 verschillende kantoren verspreid over heel België. In deze kantoren werken we vaak met ‘Club Med Corners’. We kennen het profiel van Club Med klanten ondertussen dus zeer goed, waardoor we hen beter kunnen adviseren en producten op maat aanbevelen’, zegt Gabriel Jacob, Financial & managing Director van Jetexpress.

De ligging van het nieuwe ‘full branded’ Club Med franchising agentschap op de Kustlaan is ideaal om potentiële klanten aan te trekken en het imago van marktleidende aanbieder van kwaliteitsvakanties en –reizen te versterken”, aldus nog Hadi Kamouh.

Lokale verankering

Om optimaal in te spelen op de vraag van professionele dienstverlening op maat kiest de reisorganisatie bewust voor lokale aanwezigheid. Het kantoor is vlot bereikbaar en biedt aangename gespreksruimten voor het uitwerken van formules op maat. Op die manier worden klanten beter en dichter bij huis bediend en biedt Club Med een meerwaarde op de steeds concurrentiëlere markt van de online reisbureaus.