Club Med investeert in franchising strategie voor extra groei en aanwezigheid

1ste Club Med franchising agentschap start in Namen

Maandag 5 oktober 2015 — Club Med opent in Namen zijn eerste franchising agentschap. Met deze strategische keuze breidt Club Med haar netwerk in ons land verder uit. De eerste franchising partner is Voyages COPINE te Namen dat Club Med zal vertegenwoordigen in zelfstandig beheer. De nieuwe distributiestrategie van Club Med mikt op franchising agentschappen in heel België om de nabijheid bij de klanten te versterken en de zichtbaarheid en bekendheid van Club Med te ondersteunen.

Na het succes van de franchising formule in Frankrijk, waar Club Med reeds 20 franchising agentschappen heeft die uitsluitend Club Med vakanties verkopen, identificeerde het bedrijf verschillende locaties met groot potentieel in ons land. Via het aantrekken van nieuwe partners met de franchising formule wil Club Med op korte termijn haar aanwezigheid in ons land aanzienlijk versterken.

Onze franchising formule bleek reeds succesvol in Frankrijk. Het kantoor in Namen is niet alleen het eerste franchising kantoor in België maar ook het eerste ‘full branded’ Club Med franchising agentschap. Dankzij de Club Med ‘look & feel’ verwachten we dat Voyages COPINE extra cliënteel zal aantrekken“,  aldus Hadi Kamouh, CEO Club Med België.

Namen krijgt primeur

Als eerste vestiging werd het Club Med franchise agentschap in Namen op 1  oktober officieel ingehuldigd. Voor deze locatie met een groot potentieel aan nieuwe klanten werd gekozen voor een partnerschap met Voyages COPINE. Deze gevestigde waarde in de wereld van de reisbureaus is sinds lang een referentiepartner van Club Med en krijgt nu de primeur voor de uitbating van een 100% Club Med franchising agentschap.

Voyages COPINE is een historische partner van Club Med. We zijn trots en het is ons een hele eer om vast te stellen hoe sterk ons merk doorheen de jaren verankerd is in regio Namen. Dankzij onze aanwezigheid in Namen sinds 1936 kennen we het profiel van onze klanten zeer goed waardoor we hen nog beter kunnen adviseren en Club Med producten kunnen aanbevelen”, benadrukt Jean-Christophe Weicker, directeur van Voyages COPINE.

“Dankzij dit partnerschap met Voyages COPINE zal Club Med in de regio Namen nog sterker uitgroeien als marktleidende aanbieder van kwaliteitsvakanties en –reizen. Na het succes van deze formule in Frankrijk zal dit de positie van België als toonaangevende markt in het Club Med netwerk nog versterken en kunnen wij onze klanten nog beter, dichter bij huis bedienen,” besluit Hadi Kamouh.

Over Club Med

Als uitvinder van het concept clubvakantie is Club Méditerranée wereldleider in all-inclusive vakanties volgens de Franse succesformule. Club Med baat vandaag 66 Dorpen uit, waarvan 2/3 Dorpen met 4 of 5 drietanden (Ψ). Daarnaast organiseert Club Med ook cruisetochten met de vijfmaster Club Med 2 en Circuits Découverte by Club Med. Al deze prestaties vormen dankzij Club Med Business de basis van een aanbod op maat voor de professionele markt. Het bedrijf dat immer op zoek is naar vernieuwing biedt zijn klanten nu ook de mogelijkheid om in volle eigendom luxevilla's of -chalets te verwerven in de buurt van een Club Med Dorp. De groep is aanwezig in 26 landen verspreid over 4 continenten en stelt 12.800 G.O’s® en G.E’s® tewerk, samen goed voor 100 verschillende nationaliteiten. Het aanbod All-inclusive Premium staat voor het comfortniveau van de grootste internationale hotels, een origineel design, heerlijk tafelen, professionele kinderopvang en -animatie, uitzonderlijke sportmogelijkheden en prestigieuze partnerships voor een ongeëvenaard wellness aanbod. De GO®- en GE®-teams staan centraal in het HR-beleid van de groep. Ze zijn de basis van de Club Med Spirit, waarbij professionalisme en gastvrijheid hand in hand gaan. Meer info op www.clubmed.be.

Julien Tilkens Press Contact Club Med at Club Med